Bogserien "Læringsløft"

Serien ”Læringsløft” består af en række udgivelser, der leverer forskningsbaseret viden om aktuelle pædagogiske emner til professionelle praktikere i grundskolen. Udgivelserne dækker det pædagogiske forsknings- og vidensfelt fra skoleledelse og klasseledelse over inklusion og differentiering til fagenes didaktik, it-didaktik mv.

 

Serien henvender sig til de pædagogiske professionelle i skolen, det være sig pædagogen, læreren, skolelederen, der har det til fælles, at de på et forskningsinformeret grundlag primært beskæftiger sig med, hvordan man skaber et løft i elevernes læring.

 

Ambitionen med udgivelserne er at gøre den pædagogiske forskning tilgængelig på brugbar vis for professionelle praktikere. Formålet er at bidrage til at fremme kvaliteten af den professionelles praksis og derved gavne elevernes læring ved at levere relevant og værktøjsorienteret teori og resultater til professionelle praktikere.

 

Serien ”Læringsløft” udgives i samarbejde mellem Dafolo Forlag og konsortiet LÆRINGSLØFT 2020, der består af Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, og professionshøjskolerne UCC, Metropol og VIA UC. Konsortiet arbejder med at skabe et sammenhængende forskningsløft, professionsløft og praksisløft med fokus på elevers læringsudbytte.  

 

Klik på det materiale, du vil vide mere om:

 

7679

 

Køb bøgerne på Dafolo-online.dk - Gå til webshoppen